Vožnja biciklom i njezine dobrobiti

Vožnja biciklom - vita.hr

Vjerojatno vam je svima poznato da je biciklizam izvrsna aerobna aktivnost za tijelo, no jeste li znali da postoje i brojne druge prednosti koje ova aktivnost ima za vaš organizam?

Bolji rad srca, poboljšana cirkulacija i gubitak neželjenih kilograma samo su neke dobrobiti koje možete očekivati od rekreativne vožnje bicikla. Krenimo redom.

Vožnja biciklom potiče gubitak kilograma

Sat vremena vožnje bicikla troši između 400 – 1000 kalorija, ovisno, naravno, o intenzitetu vožnje i karakteristikama biciklista. S obzirom na to da do gubitka kilograma dolazi kada se troši više kalorija, nego što se unosi u organizam, pravilna prehrana također ima značajan udio u svemu. Najvažnije je da se ne izgladnjujete nego da vam se svaki obrok sastoji od zdravih namirnica. Zdrava prehrana u kombinaciji s vožnjom bicikla potiče topljenje masnih naslaga i gubitak neželjenih kilograma.

Vožnja biciklom izgrađuje mišiće

Vožnja bicikla aktivira puno više mišićnih skupina, nego što možete zamisliti!

Mišići donjeg dijela tijela

• Kvadricepsi
• Stražnja loža
• Gluteus (mišić stražnjice)
• Mišići lista

Mišići gornjeg dijela tijela

• Abdominalni mišići
• Mišići ruku
• Mišići ramena i prsa
• Leđni mišići

Kao što ste mogli pročitati, vožnja biciklom uključuje u rad sve veće mišićne skupine. Mišići nogu aktiviraju se prilikom okretanja pedala, što znači da se vožnja na uzbrdici ne može usporediti ni s kojom drugom aktivnosti. Mišići leđa i trbušni mišići zaslužni su za održavanje ravnoteže i stabiliziranje tijela tijekom vožnje, dok su mišići ruku i ramena aktivni cijelo vrijeme jer pružaju oslonac tijelu tijekom vožnje.

Vožnja bicikom grupa - vita.hr

Biciklizam promiče zdravlje srca i krvožilnog sustava

Bolesti krvožilnog sustava odnose se na visoki krvni tlak, niski krvni tlak, moždani i srčani udar, tromboza vena, gubitak svijesti, ateroskleroza i sl. Bicikliranje, naime, jača srčani mišić i snižava razinu masnoće u krvi.

Povećavaju se otkucaji srca, a pokreti tijekom vožnje poboljšavaju cirkulaciju krvi. Samim time, krv brže kola po tijelu i opskrbljuje organizam hranjivim tvarima. Kada se sve zbroji, svakodnevna vožnja bicikla promiče zdravlje srca i krvožilnog sustava, potiče bolju cirkulaciju te smanjuje rizik od nastanka ovih bolesti za čak 31%.

Smiruje i opušta um te poboljšava raspoloženje

Postoji puno načina na koje bicikliranje može pridonijeti boljem raspoloženju pojedinca. Primjerice, tijekom vožnje otpušta se određena količina adrenalina i endorfina radi ostvarivanja vlastitih ciljeva, druženja s ljudima ili uživanja u stvarima u kojima dosad niste imali priliku uživati.

Nadalje, bicikliranje potiče cirkulaciju odnosno opskrbljuje organizam hranjivim tvarima. Samim time, više kisika dolazi u mozak, stoga se osjećamo poletnije i ornije za obavljanje svakodnevnog posla ili aktivnosti. Vožnja bicikla smiruje i opušta um, smanjuje razinu depresije i anksioznosti te poboljšava raspoloženje. Provedena su istraživanja na ovom području, a rezultati su pokazali da tek 30 minuta vožnje bicikla poboljšava pamćenje te pridonosi kreativnosti pojedinca.

Vožnja biciklom promiče zdravi život

Svima je dobro poznato da ispušni plinovi iz automobila uzrokuju ekološke probleme, ali i probleme sa zdravljem. Za razliku od automobilista, biciklisti su puno manje izloženi ovakvim uvjetima zahvaljujući biciklističkim stazama koje im omogućuju siguran i brz put od kuće do posla i nazad. Osim toga, bicikli su ekološki prihvatljivi jer imaju ne zagađuju okoliš.

Nadalje, biciklizam je jedina aktivnost kojom se možete baviti i u starijim danima jer se ne stvaraju negativni učinci na vaše zglobove. Prema izvoru British Journal of Sports Medicine dokazano je da 30-minutna vožnja bicikla kod starijih osoba (60 – 70 godina) može produžiti životni vijek za 5 godina.

I na kraju, no i ne manje važno bicikl je najjeftinije prijevozno sredstvo koje postoji. Uz tek minimalna ulaganja možete imati izvrsnog ljubimca na dva kotača koji će vam služiti cijeli život.

U koliko vas interesiraju sobni bicikli možete pogledati ponudu Tunturi sobnih bicikala.

Na ovome linku možete pročitati članak O prehrani biciklista.

Članak preuzet sa stranice www.fitshop.hr

 

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like