Nivea: mama svih krema

Ima 105 godina godina, ali daleko od toga da je stara, umorna i neprivlačna. U svojoj sjajnoj plavoj kutijici s jednostavnim bijelim natpisom još uvijek jednako učinkovito zavodi s polica trgovina pretrpanih kremama, kao što je to činila i početkom prošlog stoljeća, kad je bila gotovo jedina krema na tržištu. Krema nad kremama – Nivea iza sebe ima stoljetnu povijest, no nije izgubila ništa od svoje mekoće, svježine i nježne mirišljavosti. Njoj vrijeme ne škodi. Naprotiv, upravo ta njezina dugotrajna egzistencija i činjenica da je svi doživljavamo kao nešto domaće, sigurno i prepoznatljivo, jer legendarnu kutijicu svi smo kao djeca gledali na toaletnim policama naših mama i baka, Niveu čine nezamjenjivom i danas.

Kako je sve počelo

Mama svih krema – Nivea – danas je jednako uvjerljiva i tražena kao što je to bila i daleke 1911. kad je i počela cijela priča o čarobnoj plavoj kutijici sa snježno bijelim sadržajem. Za nastanak su zaslužna dva doktora i jedan znanstvenik: dr. Isaac Lifschütz koji je otkrio emulgirajući agens Eucerit na bazi kojeg je razvijena prva Nivea krema, prof. Paul Gerson Unna koji je uočio važnost njegova otkirća i skrenuo na to pažnju vlasniku tvrtke Beiersdorf dr. Oskaru Troplowitzu, koji je pak imao nos da u Euceritu prepozna jedinstvenu formulu za njegu kože te da ga upotrijebi za stvaranje revolucionarne kozmetičke kreme.

Lifschützovo otkriće Eucerit zapravo je bila ekskluzivna formula koja je prvi put omogućila emulgiranje vode i ulja – dva elementa neophodna za zdravlje kože, no prvobitno je bila namijenjena isključivo za medicinsku primjenu. Tek je dr. Oskar Troplowitz, koji je 1890. kupio tvrtku Beiersdorf od njezina osnivača farmaceuta Paula Beiersdorfa, napravio revolucionarni korak kad ju je upotrijebio kao bazu prve hidratantne kreme u povijesti.

Značenje imena: snijeg

Iako je njezino ime poznato u gotovo cijelom svijetu, malo tko zna zašto baš Nivea i što ta riječ znači. Krema, koju bismo od milja mogli zvati i snjeguljicom, zbog karakteristične snježno bijele boje i konzistencije dobila je ime izvedeno iz latinske riječi nix, nivis koja u prijevodu znači snijeg. Ime joj i danas savršeno odgovara budući da su se formulacija, pa tako i izgled kreme vrlo malo promijenili tijekom svih tih godina. A promijenio se nije niti prepoznatljiv blagi miris – miris koji se smatra klasikom među kozmetičkim kremama za njegu kože. Budući da je u ranim 20-im godinama prošlog stoljeća bilo vrlo malo kemijski sintetiziranih mirisa, miris Nivee baziran je najvećim dijelom na esencijalnim uljima. Nježni buke koji asocira na čistoću i djetinjstvo dobiven je kombinacijom mirisnih nota ljiljana, ruže, ljubičice i lavande s voćnim esencijama naranče i limuna.

Ova danas stoipetgodišnjakinja preživjela je dva svjetska rata i brojne društvene i kulturalne promjene zadržavši nepromijenjenu kvalitetu, no njezina ambalaža i reklamne kampanje koje su je pratile odražavaju ukus, modu i komunikacijske trendove specifične za različite povijesne periode kroz koje je prolazila. Prva limena kutijica iz 1911. bila je žute boje, ukrašena viticima i krasopisom tipičnim za tadašnji Art Nouveau stil, a prva reklama koju je iduće godine osmislio njemački umjetnik Hans Rudi Erdt odražava ideal žene onog vremena – lik krhke, nježne i nezaštićene djevojke.

Novi proizvodi i ambalaža

Ubrzo nakon prvog proboja na tržište Nivei su se pridružili i drugi proizvodi iz iste linije: u početku puder i sapun, a zatim i proizvodi za kosu i brijanje. Tih je godina Erdtovo krhko žensko biće zamijenjeno modernom aktivnom ženom koja je počela svoju borbu za emancipacijom. Novi tip žene zahtijevao je i novu ambalažu pa je tako 1925. bogato ukrašena prvobitno žuta kutijica dobila nasljednika – danas već legendarnu, minimalističku plavu limenku s jednostavnim bijelim natpisom.

A tada je, poput rafala, krenula proizvodnja sapuna, pjena, krema i proizvoda namijenjenih za žene, muškarce i djecu, pa čak i kreme za posvjetljivanje kože koja je bila namijenjenja azijskom tržištu. Nivea se nametnula kao jedinstveno rješenje za sve probleme kože te kao brand kojem na prvom mjestu nije samo ljepota, već i zdravlje i uživanje u životu, a u skladu s tim od 1931. na ambalaži se pojavio i natpis Krema za dom i za sport. No, njezina je upotreba do danas postala mnogo šira: kutijice Nivee mogu se vidjeti na toaletnim stolićima, na skijalištima i plažama, uz sportske terene, u torbama obješenim na dječja kolica, ženskim torbicama i na policama uz muške brijaće aparate.

Nove tehnologije

Jedan od ključa uspjeha branda Nivea je i gotovo 24-satno istraživanje novih tehnologija za usavršavanje postojećih i osmišljavanje novih proizvoda. U studijama Centra za dermatološka istraživanja u Hamburgu može sudjelovati svaka osoba koja prođe dermatološko testiranje te koja ne uzima nikakve lijekove koji bi mogli uzrokovati kožne reakcije. Svake godine znanstvenici tog centra obave oko 300 takvih studija, a gotovo 16.000 osoba godišnje podvrgava se raznoraznim ispitivanjima u svrhu testiranja novih otkrića i poboljšanih formulacija: znoje se u zagrijanim komorama kako bi testirali dezodoranse, mjere im dubinu bora prije i poslije tretiranja novih krema, isprobavaju nove šampone, utrljavaju anticelulitne kreme, potamnjuju kožu, kupaju se i tuširaju u kontroliranim uvjetima kako bi isprobali nove proizvode za pranje… Niti slavna snježno bijela krema, iako je do današnjih dana ostala gotovo nepromijenjenog sastava, nije izuzeta iz postupaka testiranja, već se svako toliko podvrgava novim laboratorijskim kontrolama. I uredno ih prolazi s najvišim ocjenama!

Zvijezde koje vole Niveu

Za zvijezde koje su navikle samo na najluksuznije i najskuplje proizvode Nivea predstavlja jedinu iznimku. Obožavaju je i Kate Middleton, Kate Winslet, Reese Witherspoon, Rihanna, Geri Hallivel, Sophie Ellis Bexter, Guy Richie, Robbie Williams i Tom Jones, koristila ju je i Marylin Monroe, a cijenjena hollywoodska vizažistica Maggie Hunt uvijek na snimanjima ima spasonosnu kutijicu Nivee. – Nivea je u mojoj torbi uvijek, bilo da šminkam top modele, glumačke zvijezde ili članove kraljevskih obitelji – kaže Maggie. – Svima lakne kad izvučem dobro poznatu plavu kutijicu, s jedinom kremom u koju imaju apsolutno povjerenje.

Nivea se danas prodaje u više od 160 zemalja širom svijeta, a u 16 europskih zemalja kupci su je proglasili proizvodom kojem najviše vjeruju. Svake sekunde negdje u svijetu proda se jedna kutijica Nivee, a od 1911. do danas prodano je više od 12 milijardi kutijica Nivee od kojih bi se mogao napraviti lanac tri puta duži od razdaljine između Zemlje i Mjeseca ili lanac kojim bi se čak 30 puta mogla opasati Zemljina kugla duž ekvatora!

Fotografije: Beiersdorf Press

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like