8 dokaza da je vježbanje najbolji lijek

Ako vježbate redovito, živjet ćete duže, manja je vjerojatnost da ćete imati problema s tlakom, niži rizik od dijabetesa tipa 2, pretilosti, ali i depresije. Donosimo vam 8 razloga da počnete vježbati!

Smanjuje rizik od osteoporoze

Vježbe snage su jedan od najboljih načina da sačuvate zdrave i jake kosti i smanjite rizik od osteoporoze. Osim toga, ako ste u dobroj formi i imate očuvanu mišićnu masu, značajno se poboljšava ravnoteža, što je dobra prevencija padova koji su među čestim uzrocima ozbiljnih zdravstvenih problema, pa i smrti, u poznijim godinama.

Čuva jetru

Jedan od faktora rizika za bolesti jetre je i sjedeći stil života. Vježbanje aktivira imunosustav, a važno je i za zdravlje jetre, jer dobra cirkulacija ovom organu omogućuje da bolje radi.

Štiti srce

Bilo koja forma fizičke aktivnosti bolja je od potpunog izbjegavanja kretanja, tako da možete izabrati nešto u čemu uživate i posvetite se tome. Šetnja, ples, trčanje ili brzo hodanje, plivanje ili vježbe snage, svaki vid fizičke aktivnosti smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, prije svega zahvaljujući činjenici da vježbanje pomaže održavanju krvnog tlaka, kolesterola i kilaže u zdravim granicama.

Dobro je za mentalno zdravlje

Istraživanja su pokazala da redovito vježbanje smanjuje rizik od pojave depresivnih epizoda, zahvaljujući hormonima sreće koji se luče tijekom fizičke aktivnosti.

Umiruje upalne procese u tijelu

Samo dvadesetak minuta vježbanja tijekom dana dovoljno je da ublaži upalne procese u tijelu, koji su krivci za brojna kronična oboljenja. Čak nije potrebno ni da padnete s nogu, umjeren intenzitet treninga u kombinaciji s vježbama istezanja bit će sasvim doovljan.

Ublažava bol

Redovita fizička aktivnost prilagođena vašem općtem zdravstvenom stanju i vježbe istezanja mogu u značajnoj mjeri ublažiti probleme kod osoba koje pate od kroničnih bolova u donjem dijelu leđa, vratu ili zglobovima. Važno je samo da se posavjetujete s liječnikom prije nego što počnete vježbati, i da postepeno pojačavete intentzitet fizičke aktivnosti.

Umanjuje stres

Redovito vježbanje će vam pomoći i da se oslobodite stresa, znanstveno je dokazano.

Snižava rizik od dijabetesa

Inzulinska rezistencija koja najčešće vodi u dijabetes, ukoliko se ne drži pod kontrolom, najčešće se javlja kao posljedica fizičke neaktivnosti. Dobra vijest je što možete preokrenuti situaciju, i ovo stanje pobijediti ako se pokrenete i počnete vježbati. Ako sat vremena dnevno vježbate umjerenim intenzitetom, snižavate rizik od dijabetesa za čitavih 40 posto.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like