Zdravlje u malom pakiranju: kupine

Ovo ukusno voće ima samo 43 kalorije na 100 grama, a odlična je prevencija mnogih zdravstvenih problema. Evo zašto bi trebalo jesti kupine.

Bogate su vlaknima

Porcija kupina ima pedesetak kalorija i oko osam grama vlakana, što je trećina preporučenog dnevnog unosa. Vlakna nas duže drže sitim, što znači da potpomažu i mršavljenje, važna su za snižavanje kolesterola, a drže i nivo šećera i inzulina u krvi pod kontrolom. Također, doprinose dobroj probavi.

Kupine sadrže i spojeve koji su prebiotici, što znači da hrane dobre bakterije u našim crijevima, potičući time i radi imunosnog sustava, naše raspoloženje, a djeluju i protuupalno.

Riznica vitamina C

Samo jedna porcija kupina tijekom dana zadovoljit će polovicu dnevnih potreba za vitaminom C.

Pored toga što je važan za imunitet i zdravlje kože, ovaj moćni antioksidans neophodan je organizmu i za popravljanje DNK, kao i za stvaranje kolagena i serotonina (neurotransmitera koji je odgovoran za dobar san i lijepo raspoloženje, između ostalog).

Zdravlje kostiju

Jedna šalica kupina tijekom dana zadovoljava skoro trećinu dnevnih potreba za vitaminom K, koji je važan za pravilnu koalgulaciju krvi, i neophodan za zdrave kosti.

Stanice koštanog tkiva ne mogu se stvarati bez ovog dragocjenog vitamina, čiji deficit dovodi do povećanog rizika od preloma, a dugoročno i od osteoporoze.

Kupine su bogate i manganom, pola dnevnih potreba zadovoljava jedna porcija kupina, koji je takođet neophodan za zdrave kosti, kao i za stvaranje kolagena bez kojeg nema zdravih zglobova i kože.

Nivo šećera u krvi

Kupine imaju prilično nizak glikemijski indeks (GI 25, visok glikemijski indeks je 55 i više). Također, one su voće sa prilično niskim sadržajem šećera, imaju svega 7 grama šećera po porciji.

Nizak sadržaj šećera u kombinaciji sa visokim sadržajem vlakana ovo voće čini odličnim saveznikom u reguliranju nivoa šećera i inzulina u krvi.

Dobra memorija i koordinacija

Antioksidansi kojima su kupine bogate spriječavaju upalne procese u organizmu i utječu na način na koji neuroni komuniciraju. Zbog toga ovo voće usporava probleme s pamćenjem i motorikom, kao i kognitivnim sposobnostima koji su čest pratioc starenja.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like