Zašto je korisno jesti mrkvu?

Što sve dobro donosi mrkva? Krenimo redom. Vrlo je čest sastojak u različitim svjetskim kuhinjama, ali osim što popravlja okus mnogih jela, sadrži i brojne dragocjene nutrijente koji su važni za dobro zdravlje.

U mrkvi se kriju brojni važni minerali i vitamini

Kalij – pomaže u regulaciji krvnog tlaka

Vitamin A – važan je za dobar vid, rast i pravilan razvoj

Biotin – ima važnu ulogu u metabolizmu proteina

Vitamin B6 – pomaže u pretvaranju hrane u energiju

Vitamin K1 – neophodan za zdrave kosti

Osim toga što nudi mnogo vitamina, mrkve imaju vrlo malo masti i pretežno se sastoje od vode i ugljikohidrata. Ipak, unatoč tome što sadrže i škrob i šećer, mrkve (u sirovom stanju) imaju nizak glikemijski indeks, što je važno za osobe koje moraju o tome voditi računa.

Uz to, mrkve su i sjajan izvor vlakana, koja su važna za održavanje nivoa šećera u krvi u zdravim granicama, a korisna su i za dobre bakterije koje žive u našim crijevima.

Mrkve…

…snižavaju kolesterol u krvi. Bolesti srca obično počinju povišenim kolesterolom, i ako ga držite u preporučenim granicama, činite puno za svoje zdravlje.

… dobre su za vid. Zahvaljujući vitaminu A koji sadrže mrkve, konzumiranje ovog povrća može vam pomoći da sačuvate oštar vid i zdrave oči. Uz to, karotenoidi u mrkvi mogu smanjiti rizik od makularne degeneracije.

… pomažu u mršavljenju. Imaju nisku kalorijsku vrijednost, ali zahvaljujući visokom sadržaju vlakana zasitit će vas na duže vrijeme.

… smanjuju rizik od nekih vrsta raka. Pune su karotenoida, koji umanjuju rizik od raka koji napada organe trbušne šupljine, debelo crijevo i prostatu.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like