Prepoznajte od kakve gladi patite

Kako biste odabrali odgovarajući nadomjestak prehrani, prvo morate znati što potiče vašu potrebu za jedenjem, a onda odabrati odgovarajući nadomjestak koji će vas osloboditi stalne gladi. Ti vam proizvodi mogu pomoći da se vratite u formu ako se pridržavate uravnotežene i zdrave prehrane.

Mehanička glad
  • To je glad kod koje želudac kruli zato što je – prazan! Naime, ako ste na strogoj dijeti, s izuzetno malim dnevnim kalorijskim unosom, glad se javlja upravo zato što je vašem organizmu potrebna hrana.

U ovom slučaju mogu vam pomoći proizvodi na bazi vlakana kao što su glukomanan, guar guma, celuloza, inulin, pektin, mekinje, ksantan, psyllium ili indijski trputac, agar agar, karagenan. To su biljne tvari koje naša crijeva ne probavljaju. Morate ih uzeti s čašom vode pola sata prije obroka. U dodiru s tekućinom povećavaju volumen i u želucu stvaraju želatinoznu smjesu koja daje osjećaj sitosti i smanjuje osjećaj gladi. Osim toga, imaju sposobnost smanjenja apsorpcije masti i ugljikohidrata, što također pospješuje mršavljenje.

Nervozna glad
  • Ova je glad kompenzacija u lošim periodima: kad ste tjeskobni ili loše raspoloženi, tješite se stalnim grickanjem i nije vam važno jesu li to keksi, čokolada ili prženi krumpirići.

Ako često otvarate hladnjak zato što ste depresivni, trebali biste isprobati nadomjestak prehrani na bazi triptofana. Potreba da se jede zbog utjehe povezana je sa smanjenom razinom serotonina u krvi, a aminokiselina L-triptofan je prekursor serotonina. Ako, pak, stalno jedete zato što ste zabrinuti i tjeskobni, bolji je izbor suplement na bazi suhog ekstrakta citrus aurantiuma ili gorke naranče koji smiruje i smanjuje osjećaj gladi. Neka su istraživanja pokazala i da pomaže u sagorijevanju nakupljenih masnih naslaga.

Metabolička glad
  • Ova vrsta gladi javlja se zato što prehranu bazirate prvenstveno na ugljikohidratima. Dok jedete takvu hranu, osjećate se sito i zadovoljno, no nakon dva sata razina šećera u krvi opet pada i tada počinjete napadati kekse, sladolede i ostalo što vam dođe pod ruku.

Ako vam razina šećera u krvi stalno pada i raste, kako biste spriječili osjećaj gladi za koji znate da ga uskoro možete očekivati, isprobajte nadomjestak prehrani na bazi tvari koje imaju stimulativni učinak na živčani sustav, poput kole, guarane, kofeina i zelenog čaja. One potiču lučenje adrenalina te tako smanjuju osjećaj gladi. Još je bolje ako te tvari uzimate u kombinaciji s kromom. Krom je oligoelement koji sudjeluje u regulaciji razine šećera u krvi te sprečava nagli rast, a time i pad šećera u krvi.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like