Muči vas nesanica? Evo kako zaspati za dvije minute

Ovaj savjet objavljen je još osamdesetih u knjizi “Opusti se i pobijedi: Kako to postižu šampioni”, ali je sada stekao novu popularnost i sve veći broj ljudi “kune” se u njegovu efikasnost.

U pitanju je tehnika u nekoliko koraka, koju koriste američki vojnici već desetljećima. Osmislili su je timovi vojnih liječnika, u pokušaju da smanje mogućnost grešaka kod umornih vojnika, osobito pilota.

Tvrde da, ukoliko je redovno upražnjavate nekoliko tjedana, ima postotak efikasnosti od čak 96 posto!

Nesanica je čest problem širom svijeta, i pogađa trećinu muškaraca starosti do 40 godina i više od polovice žena starijih od 65 godina. Kronični umor može dovesti do dijabetesa, srčanih bolesti, moždanog udara i drugih opasnih bolesti.

Evo kako da primijenite ovu tehniku!

Opuštanje

Opustite najprije mišiće lica. Koncentrirajte se na opuštanje obraza, grla, mišića oko očiju. Spustite ramena što više možete, i svjesno i polako opustite najprije jednu, a zatim drugu opruženu ruku.

Disanje

Kada ste se smirili, dišite polako i ravnomjerno, opuštajući mišiće grudiju. Fokusirajte se i na relaksaciju nogu u ovom trenutku, počnite od butina i stražnjice i završite sa stopalima. Deset sekundi se potpuno prepustite osjećaju opuštenosti.

Pročišćavanje misli

Stručnjaci predlažu tri primjera tehnike vizualizacije.

Zamislite da ležite u čamcu na mirnom jezeru, iznad vas se nalazi samo beskrajno plavo nebo.

Zamislite da ste ušuškani u mekanoj, crnoj ležaljci u sobi koja je potpuno mračna.

Pokušajte da tijkom deset sekundi ne razmišljate ni o čemu. Ako je potrebno, dodatno izbistrite um tako što ćete ponavljati “ne misli, ne misli, ne misli”.

Vježbajte ovu tehniku, i ubrzo ćete primijetiti veliku razliku – brže ćete se opustiti i utonut ćete u san za dvije minute.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like