Pet stvari koje se događaju kada jedete crveno meso

Ono što jedemo igra veliku ulogu u tome kako ćemo se osjećati, ali iako to svi znamo, ne razmišljamo baš previše često o tome kako neka konkretna namirnica utječe na nas.

Kad su izabrani pravi izvori, dakle ako meso potječe od zdravo uzgajanih životinja, nema nikakvog razloga da crveno meso u potpunosi isključite iz prehrane. Problemi se javljaju kad ljudi konzumiraju previše mesnih prerađevina, ili izbjegavaju povrće i praktično žive na mesu. Ali, ako se hranite izbalansirano, nema razloga za brigu, niti bi trebali izbjegavati meso po svaku cijenu.

Utječe na bakterijsku floru u našim crijevima

Kao što smo već spomenuli, važno je da prehrana bude uravnotežena. Ako jedete puno crvenog mesa, a ne jedete dovoljno povrća, to može poremetiti ravnotežu dobrih bakterija u sustavu organa za probavu, što nije dobro. U tom slučaju, bakterijska flora gubi na raznolikosti, što može ostaviti posljedice po zdravlje. Ako jedete pretežno meso, to već poslije nekoliko dana ostavlja posljedice na milijarde dobrih bakterija koje nastanjuju vaša crijeva, pokazala je studija objavljena u časopisu Nature. To istraživanje dokazalo je da kod prehrane temeljene pretežno na mesu, u crijevima buja jedan tip bakterija koji je povezan s povišenim rizikom od upalnih procesa u organizmu, ali i problemima sa organima za probavu.

Imunitet jača

Imunitet živne kad jedemo crveno meso jer ono ima visok sadržaj cinka, nutrijenta koji je jako važan za naše opće zdravlje. Crveno meso je i dobar izvor vitamina B12 koji čuva zdravlje živčanog sustava i važan je za crvena krvna zrnca. Naravno, ovo se ne odnosi na mesne prerađevine.

Koža, kosa i nokti postaju snažniji

Crveno meso je jedan od odličnih izvora željeza, koje je neophodno za zdrave nokte, kožu i kosu, između ostalog. Željezo je važno i za krvnu sliku, jer je sastavni dio hemoglobina. Hemoglobin transportira kisik od pluća po cijelom tijelu. Nizak nivo željeza u krvi, može dovesti do anemije, koja se manifestira, između ostalog i kroz manjak energije, blijedu kožu, nedostatak snage.

Potiče rast mišića

Ako vježbate i želite nabaciti malo mišića, bit će vam potrebno crveno meso. Crveno meso je odličan izvor proteina koji su organizmu neophodni da bi se gradili kosti i mišići. Crveno meso je bogato i nutrijentima kakvi su recimo kreatin i karnozin. Osobe koje ne konzumiraju crveno meso zbog toga moraju voditi računa da unose dovoljno drugih namirnica koje će osigurati tijelu proteine i nutrijente koji su mu neophodni.

(Možda) Povećava rizik od raka debelog crijeva

Brojne studije povezuju konzumiranje crvenog mesa sa povišenim rizikom od raka debelog crijeva, ali je činjenica da veliki broj tih studija nije uzimao u obzir razliku između prerađenog i neprerađenog mesa.

Važno je da ne jedete mesne prerađevine, jer su krcate zasićenim mastima. Ali, ako volite povremeno pojesti odrezak, uživajte bez grižnje savjesti.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like