Pet ključnih savjeta za bolje zdravlje

Iako ponekad možda djeluje kao da trebate izdvajati nenormalne količine novca i vremena da nešto napravite za svoje zdravlje, zapravo nije tako. Donosimo vam nekoliko zaista jednostavnih načina da unaprijedite svoje zdravlje.

Jedite više voća i povrća

Stručnjaci se još uvijek ne mogu dogovoriti je li za zdravlje bolje da budete vegetarijanac ili ne, ali oko jedne stvari se slažu – voće i povrće ima zaista dobar utjecaj na vaše tijelo.

U prilog činjenici da su ove namirnice zaista dobre za vas, govori i studija objavljena 2018. godine, koja je pokazala da svakih dodatnih 100 grama voća i povrća koje pojedete smanjuje rizik obolijevanja od deprsije za tri posto.

Posljednjih godina sve više se govori i o utjecaju polifenola i flavonoida. Ove fitokemikalije koje se nalaze u voću i povrću pomažu u sprečavanju razvoja bolesti i potiču normalno funkcioniranje tijela.

Smatra se da imaju i dobar utjecaj na imunitet i imaju antiupalna svojstva. To znači da pomažu u prevenciji različitih bolesti, uključujući dijabetes, neurodegenerativne bolesti, tumor i kardiovaskularne bolesti.

Manje sjedite

Istraživanja pokazuju da fizička aktivnost ne samo što pomaže da smršavite, već postoje i jaki dokazi da smanjuje rizik od raka debelog crijeva, raka grlića materice i dojke. Stručnjaci ovakav utjecaj fizičke aktivnosti pripisuju djelovanju na hormone, a pored toga, postoje i dokazi da je vježbanje dobro za mentalno zdravlje.

I nemojte odustati od toga zato što ne volite teretanu – bilo koji vid fizičke aktivnosti je dobar za vas, sve dok ne sjedite na kauču. Gledajte da što manje budete u stanju mirovanja, šetajte, vozite bicikl, plivajte…

Spavajte više

Nekoliko prošlogodišnjih istraživanja je analiziralo utjecaj sna, odnosno broj sati koliko spavamo, na zdravlje. Ispostavilo se da previše sna jednako loše utječe na organizam kao i premalo sna – povećava rizik od srčanih bolesti, dijabetesa i pretilosti. Zdravim odraslim ljudima se preporučuje da spavaju između sedam i devet sati tijekom noći.

Ova istraživanja su, između ostalog, pokazala i da manjak sna može utjecati na odluke o prehrani koje donosite, dovodeći do toga da tražite kaloričniju hranu, te da zbog neispavanosti unesete i do 400 kalorija više dnevno.

Naučite kako se izboriti sa stresom

Moderan način života podrazumijeva i svakodnevnu izloženost stresu, a to ima užasan utjecaj na naše zdravlje. Zato je važno naučiti kako se izboriti sa stresom.

Pijte više vode

Znali li da ako ste dehidrirani tek jedan posto, to utječe na vašu sposobnost da se koncentrirate? Svi znamo koliko je voda važna za naš organizam, ali opet se dogodi ponekad da, zbog svih obaveza, jednostavno zaboravimo unijeti dovoljno vode. To smanjuje naše mentalne sposobnosti i povećava stres.

Da to spriječite, najbolje je sa sobom uvijek nositi flašicu vode. Također, povremeno obratite pažnju na boju svog urina, jer vam to može otkriti da li ste na putu dehidracije – ukoliko je previše taman, treba vam više vode.

Ove navike su toliko jednostavne da ih možete usvojiti već danas i tako poboljšati svoje zdravlje. Ukoliko vam se, ipak, to čini previše, počnite usvajati po jednu od ovih navika tjedno, tako ćete se lakše prilagoditi.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like