Jeste li i vi među onima koji grickaju nešto cijeli dan?

Većina ljudi ima tri obroka dnevno, ali mnogi između obroka nešto neprestano grickaju, zbog čega ispada da oko 16 sati dnevno nešto žvaćemo, a evo kako to utječe na tijelo.

Problem sa upalom

Naše tijelo ima dva metabolička stanja: post (odnosno period kada ne jedemo) i period nakon što smo unijeli hranu. Period nakon što smo unijeli hranu je metabolički aktivno vrijeme za naše tijelo, ali i vrijeme kada je aktivan imunosni sustav. Kada jedemo, ne unosimo samo nutrijente, već je to signal i za imunosni sustav da reagira na upalu.

Upala je normalan odgovor tijela na infekciju ili povredu jer omogućuje zaštitu od stresa. To znači da je svaki obrok za naš imunosni sustav jedan psihološki stres, koje smo, zbog grickanja, izloženi i po 16 sati dnevno, pa je tijelo u konstantnom antiupalnom stanju.

Oko četiri sata nakon obroka, mikrobi iz crijeva i njihove komponente dospijevaju u krvotok, kada se uključuje imunosni sustav.

Također, i zbog namirnica koje jedemo, a koja sadrže dosta fruktoze i masti, posebno zasićenih, naš imunosni sustav mora napornije raditi.

Treba naglasiti – zbog konstantnog grickanja tijekom cijelog dana, naše tijelo je stalno izloženo nekoj vrsti upale, što se povezuje sa brojnim bolestima, uključujući i srčane bolesti i dijabetes tipa 2.

Prestanite grickati

Za sada se ne zna kakav je kumulativni efekt toga što po cijeli dan nešto grickamo, ali je jasno da je stanje konstantne upale u tijelu, najveći krivac za nezdravo starenje. Osim toga, ako imate točno vrijeme kada jedete obroke, a ne žvaćete nešto po cijeli dan, vjerojatno ćete skinuti koji kilogram, ali ćete smanjiti i rizik od metaboličkih bolesti, poput dijabetesa.

S druge strane, ako stalno nešto grickate, veće su šanse da se udebljate, pored toga što će tijelo biti izloženo stalnoj upali.

Zbog svega toga, možda bi bilo pametno hranu rasporediti u obroke, da ne grickate između (OK je uzimati voće, recimo), ali i da vremenski okvir između prvog i posljednjeg obroka smanjite na deset do 12 sati – na primjer, da doručkujete u devet, i da večerate najkasnije u devet.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like