Do ravnog trbuha za jedan dan

Nadutost vam može upropastiti dan čak i ako se zdravo hranite, krećete se i pijete dosta vode. Nisu jedino keksi i slatkiši krivac za nadutost, evo koje vam zamjene namirnica mogu pomoći kod nadutosti.

Mliječnu čokoladu zamijenite tamnom

Ne razmišljajte o tome kao o dijeti, već kao o promjeni navike. To znači da se ne morate lišiti svih užitaka, već da nađete alternativu.

Dok mliječni proizvodi mogu biti dobar izvor proteina i kalcija, ali mogu biti i uzrok problema, u slučaju osjetljivosti na laktozu. Pored laktoze, mliječne čokolade sadrže i dosta šećera, koji dovodi do nadutosti.

Crijeva su obložena velikim brojem bakterija koje pomažu zdravlju. Kada unesete šećer, neke od tih bakterija ga konzumiraju i uzrokuju plinove i nadutost.

Šećer ne mora uvijek biti uzrok nadutosti, ali ako imate ovaj problem, vrijedi pokušati izbaciti dodate šećere i vidjeti hoće li se nadutost smanjiti.

Ne morate skroz prestati jesti slatkiše, samo birajte što tamniju čokoladu jer ona sadrži manje masti i manje šećera, a više minerala poput magnezija.

Gazirane napitke zamenite kombuchom

U studiji objavljenoj u veljači, znanstvenici su zaključili da konzumiranje dva ili više zaslađena napitka dnevno povećava rizik od srčanog i moždanog udara. A kada je reč o nadutosti, gazirani napici doprinose i plinovima.

S druge strane, kombucha je zapravo fermentirani čaj, gaziran i osvežavajuć, a sadrži i dosta dobrih bakterija, što je mnogo bolje za crijeva.

Bijeli luk zamijenite biljkama i začinima

Bijeli luk je ukusan i zdrav, ali ako imate problema sa nadutošću, možda ne bi bilo loše prestati ga jesti i vidjeti hoće li simptomi nestati.

Problem s bijelim lukom je taj što sadrži određena vlakna koja uzrokuju nadutost. Mnogim ljudima taj sastojak smeta, uzrokuje nadutost i plinove.

Pokušajte, prilikom pripremanja obroka, bijeli luk zamijenite drugim začinima i biljkama, poput majčine dušice.

Brokulu zamijenite špinatom

Brokula je vrlo zdrava – sadrži dosta vlakana, vitamina i minerala, a znanstvenici vjeruju i da je tajno oružje u borbi protiv raka.

Opet, ako vas stalno muči nadutost, brokula i karfiol možda nisu najbolji izbor namirnica za vas jer su, kao i luk, puni vlakana koja uzrokuju plinove.

Ako baš volite brokulu, kuhajte ju duže, da biste ju lakše probavili. Ili se odlučite za špinat – bogat je željezom, kalcijem i magnezijem, a nježniji je prema crijevima.

Umjetne zaslađivače zamijenite stevijom

Znanstvenici sa sveučilišta u Izraelu i Singapuru su otkrili da umjetni zaslađivači ne djeluju dobro na bakterije u crijevima. Odnosno, utvrđeno je da bakterije u crijevima postaju toksične kada su izložene umjetnim zaslađivačima, a to može dovesti do kronične nadutosti.

Ovaj problem možete riješiti tako što ćete umjesto zaslađivača koristiti steviju.

Peciva i grickalice zamijenite zobenim keksima

Kod nekih je gluten uzrok nadutosti. To ne znači da svi odjednom trebaju prestati jesti namirnice koje sadrže gluten, ali možda će vam goditi da makar privremeno kekse i peciva, tj. obrađene ugljikohidrate zamijenite nečim drugim.

Recimo, zobeni keksići su bogati hranljivim vlaknima, a možete ih jesti sa kikiriki maslacom. Na taj način ćete unijeti i masti i šećer, ali bez posljedica, tj. nadutosti i plinova.

Ako ste uprkos svemu ovome naduti…

Nutricionisti kažu da je najčešći uzrok nadutosti taj što gutate puno zraka dok jedete. Pokušajte duže žvakati i jesti sporije, možda vam pomogne.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like