Ako ste pod stresom, ovo će vam pomoći već danas!

Stres i tjeskoba pogađaju ljude širom svijeta, i jedna su od tekovina modernog vremena. Više pogađaju žene, nego muškarce, i burnije ih doživljavaju mladi.

Nasreću, postoje načini kojima se možete izborite s njima, a mi vam predstavljamo pet!

Dišite trbuhom!

Loše disanje, plitko, samo kroz grudi, značajno utječe na naše raspoloženje. Prema ranijim procjenama, čak devet od deset ljudi najčešće diše pogrešno. Disanje ‘trbuhom’ stimulira prave živce, pomaže vam da izađete iz raspoloženja koje vas ubacuje u sistem ‘bježi ili se bori’, i vraća vas u stanje odmaranja i opuštanja. Ovakvo duboko disanje vašem organizmu šalje znak – sve je u redu, opusti se.

Zapisujte što mislite

Kada smo pod stresom i uznemireni, emotivni dio našeg uma često radi pod velikim nabojem. Naš mozak šalje puno signala i raštrkanih misli, i osjećamo se kao da gubimo kontrolu. Kada zapisujemo svoje misli, aktiviramo prefrontalni korteks, odgovoran za racionalno razmišljanje. Mozak u ovim situacijama misli da je u opasnosti, a zapisivanje misli, čak i briga, pomaže mu da se fokusira, probere što je važno a što ne, i stekne jasnu perspektivu.

Zapisujte zbog čega ste zahvalni

Stavljanje briga ili misli koje vas muče na papir pomaže vam da ih prebrodite, ali zapisivanje onoga zbog čega ste radosni ili zahvalni zaista će vas odobrovoljiti i opustiti.

Mnogi od nas su opterećenii obavezama, brigama, mislima koje nas dovode do stanja stresa. Zapisivanje lijepih stvari u našem životu, za koje smo zahvalni, povećat će produkciju hormona sreće i zaista vas ubaciti u pozitivniji način razmišljanja.

Pomozite nekome

Ako dopustimo da nas stres i tjeskoba natjeraju da se zatvorimo samo u svoju “glavu” i misli, a korisno je iskoračiti iz vlastite sfere i fokusirati se na druge.

Ako ste vrlo nervozni, probajte se koncentrirati na sljedeće pitanje – da li je nečiji današnji dan bolji i ljepši, zbog mene? Ako je, imate razlog biti sretni, ako nije, imate priliku da aktivno postupite, usrećite nekog drugog i zbog toga se i sami oraspoložite.

Vježbajte

Svi znamo koje su vidljive, fizičke posljedice aktivnog načina života, ali ne smijemo zanemariti ni mentalne. Hodanje ili vježbanje će vam pročistiti um, i preporučuje se i zbog toga što ljudsko tijelo ne bi trebalo mirovati kada je pod stresom. Sigurno ste čuli za izraz da je neko toliko nervozan, da se šeće kao lav u kavezu? Baš kao taj lav, i ljudsko biće se mora kretati da bi “procesuiralo” nervozu i stres. Čak i obična šetnja od petnaestak minuta stimulirat će endorfin i druge hormone koji čine da se osjećamo bolje, da ne spominjemo to što će vam dati šansu da pročistite misli i opustite se.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like