Što napraviti da vam dijeta ovaj put stvarno uspije (i rezultati potraju zauvijek)

Svako je doba godine pogodno za kretanje u obračun s viškom kilograma i masnim naslagama, no ljudi ipak najčešće na dijete i tretmane mršavljenja kreću u proljeće – približavanje sezone lagane odjeće i skidanja na plaži motiv je koji mnoge tjera da manje jedu i više vježbaju. Naravno, dobar izgled sasvim je opravdan razlog za razumniji životni stil, ali još bi važniji razlog trebalo biti zdravlje. Imate li prekomjernu tjelesnu težinu, a još niste svjesni opasnosti i trebate motiv za mršavljenje, osvijestite činjenicu da je debljina rizični faktor za nastanak mnogih teških kroničnih bolesti. Među njima su dijabetes tipa 2, srčane i krvožilne bolesti, neki tumori, osteoartritis, spolna disfunkcija.

Potražite stručnu pomoć

Ako je višak kilograma doista velik ili osoba već pati od nekih kroničnih smetnji, prije početka dijete i promjene životnih navika radi mršavljenja trebalo bi se obratiti liječniku za savjet, pa i proći određene pretrage (šećer, masnoće, krvni tlak, mokraćna kiselina, hormoni štitnjače). To se svakako odnosi na osobe oko 50. godine i starije. Ni osobe s indeksom tjelesne mase višim od 27 ne bi smjele na svoju ruku poduzimati radikalne mjere za gubljenje kilograma, jer se i kod njih, bez obzira na dob, vrlo često javljaju komplikacije debljine kao što su visok tlak, poremećaji metabolizma glukoze i slično.

Farmacia već dugi niz godina u sklopu svog Sportskog savjetovališta nudi kompletnu sportsko-nutricionističku podlogu brojnih transformacijskih procesa organizma. Za učinkovito savjetovanje bitna su 3 elementa: stručno osoblje, relevantni mjerni uređaj i, naravno, odgovarajuća interpretacija mjerenja te preporuka pravilne prehrane i pratećih suplemenata. U Farmacia Sportskom savjetovalištu čeka vas stručno osoblje, uređaj za analizu sastava tjelesne mase, interpretacija mjerenja te preporuka pravilne prehrane i suplemenata.

Mjerni uređaj za analizu sastava tjelesne mase nakon samo nekoliko minuta donosi izvještaj na kojem su navedene individualne postotne količine minerala, proteina, masti, vode, tjelesne mase bez masnoća, tjelesne mase bez minerala… Zanimljiv podatak koji se dobiva je i biološka starost organizma, bazalni metabolizam te preporučena (poželjna) dnevna potrošnja energije. Osim mjerenja i interpretacije rezultata, u Farmacijinom Sportskom savjetovalištu možete dobiti i detaljan nutricionistički plan prehrane i trenažnih procesa. Na osnovi svih dobivenih podataka trener i nutricionist vam mogu odrediti pravi program prehrane i treninga, a da ste sigurni da je najbolji za vašu spremu i tip tjelesne građe.

Na savjetovanje se možete naručiti u Farmaciji u Arena centru, na tel. 01/2068-827.

Ne mršave svi istim tempom

Čudesnog načina za mršavljenje nema, stoga ne srljajte u neprovjerene dijete. Možda je vaša prijateljica uspješno skinula kilograme uz neki pomodan dijetni plan, ali to ne znači da će takva prehrana i kod vas polučiti dobre rezultate. Na učinkovitost i brzinu mršavljenja, naime, utječu mnogi faktori, od dobi, tjelesne težine i načina života do tjelesne aktivnosti i određenih bolesti (i neki zdravstveni poremećaji mogu uvelike utjecati na brzinu kojom se gubi ili dobiva tjelesna masa). Poznato je da neki ljudi ne mogu izgubiti kilograme iako su isprobali brojne dijete, a razlog tog neuspjeha može biti prespor metabolizam.

Oko 10 posto početne tjelesne težine uz razumnu se dijetu može izgubiti u šest mjeseci.

Polako, ali sigurno

Brzo mršavljenje može biti opasno, stoga se ne upuštajte u dijete koje obećavaju, primjerice, gubitak 15 kilograma u mjesec dana. Krećete li u mršavljenje uz podršku stručnjaka, dobit ćete dijetnu, ali raznovrsnu prehranu uz koju ćete kilograme gubiti polako i kontrolirano te učinkovito. To znači da ćete uzimati 500 do 600 kalorija manje od svojih dnevnih potreba. Uz takav način prehrane skida se oko pola kilograma tjedno, što znači da se u šest mjeseci može izgubiti deset do 12 kilograma – primjerice, za osobu koja je u početku težila 100 kilograma to je više od deset posto početne težine, a to je vrlo dobar rezultat. Ovakav način mršavljenja smatra se zdravim, jer se pri gubljenju kilograma očuvaju mišićna masa i zdravlje srca. Naime, kad se mršavi vrlo naglo, srce je u opasnosti zbog oslobađanja slobodnih masnih kiselina u organizmu, a to izaziva srčanu aritmiju. Osim toga, kao i ostali mišići, topi se i slabi i srčani mišić.

Prvi rezultati za mjesec dana

Na nov način prehrane privikavajte se postupno, ne očekujući brz uspjeh. Ako si zacrtate preambiciozan cilj, veća je vjerojatnost da ćete odustati od dijete i potom se baciti na hranu. Dobra je ideja svaki dan bilježiti sve što pojedete, tako ćete lakše shvatiti u čemu griješite i lakše ćete se kontrolirati. Uz pridržavanje pravila, prve rezultate vidjet ćete nakon mjesec dana. Kad postignete željeni uspjeh, nagradite se malim darom.

Ne važite se prečesto

Važite se jednom tjedno, to je dovoljno. Češće vaganje moglo bi vas obeshrabriti, jer je teže uočiti napredak.

S preparatima za mršavljenje oprez

Tržište je prepuno dodataka prehrani namijenjenih gubljenju suvišnih kilograma koji obećavaju izvanrednu učinkovitost. Naravno, zdrav razum nam govori da ne može postojati čudotvorna tabletica koja će u tri mjeseca otopiti kilograme koje smo nakupljali godinama, ali svatko odlučuje za sebe. Ako se odlučite za takav proizvod, nemojte naručivati neprovjerene proizvode preko interneta. Sredstvo za mršavljenje nastojte kupiti u ljekarni, gdje možete dobiti stručan savjet, a i proizvodi koji se ondje prodaju analizirani su i registrirani kod nadležnih tijela.

Proizvodi koji se koriste u mršavljenju djeluju na različite načine. Oni mogu smanjivati apsorpciju masti u organizmu (takvi proizvodi sadrže jabučni ocat, plod kaktusa…), poticati sagorijevanje masnoća (među sastojcima su L-karnitin, zeleni čaj, CLA – konjugirana linolna kiselina…), stvarati osjećaj sitosti (sadrže vlakna, indijski trputac, garciniju…) te sredstva za ubrzavanje metabolizma.

Odlučite li se za neko od takvih sredstava, imajte na umu da bez promjene prehrambenih navika i općenito načina života pomaka neće biti. Ako si uz dijetalnu prehranu i više vježbanja želite pomoći nekim preparatom za mršavljenje, pridržavajte se navedenih uputa i pijte dovoljno tekućine (uz neke od takvih proizvoda i treba se piti više vode). Također pripazite da iz prehrane dobivate dovoljne količine vitamina i minerala.

2000 kalorija dovoljan je dnevni unos za prosječnu zdravu odraslu osobu

Tjelesna aktivnost je obavezna

Svaka je tjelesna aktivnost dobrodošla – trčkaranje, plivanje, vježbanje u fitness centru, ples, ali možda je (barem za početak) najbolje hodanje. Hodati bez većih problema može većina ljudi, hodanje ne opterećuje zglobove, možete hodati i po suncu i po kiši, samo je važno da nosite udobnu obuću. Dakle, hodajte, hodajte i hodajte! Ako dnevno prijeđete nekoliko kilometara, već ste učinili mnogo.

Tjelesna aktivnost pomoći će vam da smršavite. Uz ostalo, kretanje opušta i poboljšava tonus mišića. Kad dostignete idealnu tjelesnu težinu, bavljenje sportom pomoći će vam da ne vratite izgubljene kilograme. Uz fizičku aktivnost srednjeg intenziteta dovoljno vam je unijeti oko 2000 kalorija dnevno.

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like