Pobijedite želju za slatkišima!

Sigurno znate kakav je osjećaj kada vam se odjednom neopisivo jede nešto slatko i imate dojam da vam šećer jednostavno treba. Prije nego što to i shvatite, već ste slistili nekoliko kolača… Ali, postoji trik kako pobijediti te trenutke slabosti, odnosno spriječiti da do njih uopće dođe.

Nutricionisti objašnjavaju da su iznenadne želje za slatkišima izazvane prehranom koja nas ne održava sitima dovoljno dugo.

Šećer nam brzo daje energiju, ali ta energija brzo nestaje. Zdrave masti, s druge strane, sporije se razlažu i zbog toga nas duže drže sitim. Kada pogledate s biološke točke gledišta, najodrživiji izvor energije za tijelo su zdrave masti.

Drugim riječima, ako za obrok pojedete tost od žitarica i salatu, što je sve zdravo, vrlo brzo ćete opet biti gladni, osim ako uz to ne dodate malo zdravih masti. Dodavanjem zdravih masti obroku izbjeći ćete tu neobuzdanu želju za slatkišima.

Pored toga što unošenje šećera ima kratkoročne negativne posljedice, u smislu da će se ta energija opet brzo potrošiti, previše šećera vodi do pretilosti, dijabetesa, srčanih bolesti…

U svakom slučaju, da biste spriječili taj začarani krug, ovih sedam namirnica će spriječiti da dobijete “napad” želje za slatkišima.

Polovica avokada

Spriječite potencijalnu želju za slatkišima tako što ćete ubrzo nakon ručka pojesti polovicu avokada, koji je bogat zdravim mastima. Možete obogatiti okus ovog voća tako što ćete posuti malo soli i iscijediti malo limuna.

Fermentirane namirnice

Možda vam to zvuči čudno, ali fermentirane namirnice, poput kefira sjajan su način da spriječite želju za slatkišima. Okus ovih napitaka na čula okusa djeluje slično kao i šećer, a probiotici i prebiotici koje sadrži će spriječiti da se javi želja za slatkišima, pokazalo je istraživanje.

Putar od badema

Ako želite nešto malo slađeg okusa, na komad tosta (gledajte da bude od žitarica, bez šećera) namažite malo putra od badema i pojedite poslije ručka. Sadrži zdrave masti i proteine, pa ćete satima biti siti.

Nekoliko kockica crne čokolade

Da zadovoljite svoju želju za slatkišima, a da zapravo ne unesete previše šećera, pojedite nekoliko kockica tamne čokolade. Najbolje je da tražite čokoladu koja sadrži 70 ili više posto kakaa.

Cimet

Riječ je o začinu koji ima blago slatkast okus, pa biste tako mogli unijeti nešto slatko, a da vam šećer u krvi ne skoči naglo. Dodajte malo cimeta u zobenu kašu ili ga pospite na putar od badema, a možete ga dodati i u jutarnju kavu.

Voćni čaj

Vjerovali ili ne, ali može se dogoditi da ponekad, kada vam se jede nešto slatko, zapravo ste samo žedni. Često miješamo žeđ sa osjećajem gladi, pa ako vam se baš jede nešto slatko, natočite sebi šalicu biljnog čaja. Ovi čajevi su prirodno blago slatki, hidratizirat će vas i spriječiti da dobijete “napad” želje za slatkišima.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like