Je li sušeno voće dobro za vaš organizam?

Sušeno voće na prvi pogled je “zalogaj iz snova” i vrlo zgodan izbor za užinu: ukusno je, lako se možete spakirati i ponijeti sa sobom i (uglavnom je) zdravo. Ali, ova poslastica nije baš tako bezazlena kao što djeluje.

Sušeno voće sadrži mnogo vlakana… i kalorija…

Kao i sviježe voće, dehidrirano je puno vitamina i antioksidansa (jupi!). Ali, pošto je osušeno, koncentracija svega je puno viša nego u svježoj varijanti. To se odnosi i na vlakna, koja jesu dobra, ali u većim količinama mogu izazvati grčeve i nadimanje, naročito ako generalno ne jedete namirnice koje sadrže vlakna baš često.

Također, suho voće ima i više šećera i samim tim – više kalorija. Čak i suho voće bez dodatog šećera (koje je, naravno, pametniji izbor) može vam raditi probleme s probavom zbog velike količine šećera. Šta još pogoršava stvari? Sulfiti koji se često koriste u preradi mogu kod nekih osoba izazvati proljev i glavobolje.

… ali tako je zgodno!

Ako pametno birate, ukusno sušeno voće može vam pomoći da odolite manje zdravim grickalicama i slatkišima. Ako volite čips, probajte sušene jabuke ili kolutiće banane, ako vam se jedu gumeni bomboni, birajte mekše sušeno voće, bobičasto kao što su brusnice ili suho grožđe na primjer.

Važno je i kako ćete jesti, naravno.

Pijte dovoljno vode. Vlakna poboljšavaju i ubrzavaju probavu. Ali, također sakupljaju i vodu. Kao neugodna posljedica, može se javiti konstipacija i zato je pametno svaki put uz sušeno voće popiti i čašu vode.

Ne pretjerujte s količinom. Ako radite, na posao ponesite samo po jednu porciju, što bi bila dva komada (dvije sušene marelice, dvije kriške sušenog manga ili kruške) ili dvije velike žlice sitnijeg voća kakvo su na primjer borovnice ili brusnice.

Dodajte i malo proteina. Ako sušenom voću dodate i neku namirnicu bogatu proteinima, kao što su orašasti plodovi ili grčki jogurt, brže ćete se zasititi i nećete pretjerati sa količinom šećera.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like