Zašto ste brzo poslije doručka gladni?

Jeste li se ikada pitali kako to da ste gladniji poslije doručka nego kada uopće ne doručkujete? Razlog za to je nivo šećera u krvi.

Kada jedemo ugljikohidrate – čiji se unos i preporučuje za doručak – tijelo ih pretvara u glukozu koja ide u naš krvotok. Nivo glukoze onda raste, a što brže raste, brže i opada – uzrokujući osjećaj gladi, letargiju i potrebu za slatkišima.

Razlika između zdravih žitarica i rafiniranog šećera i bijelih ugljikohidrata je upravo u trajanju tog procesa pretvaranja u glukozu.

Što više hranjivih vlakana jedete, tijelo to duže treba provariti, pa ćete duže i biti siti.

Proteini za osjećaj sitosti

Visok unos ugljikohidrata za doručak, a mali unos hranljivih vlakana i proteina koji bi usporili proces varenja, može dovesti do toga da kratko imate energije, a zatim ubrzo ogladnite, već za koji sat.

Organizmu je potrebno duže da provari proteine, hranljiva vlakna i masti, pa konzumiranje ovih namirnica uz ugljikohidrate za doručak pomaže da duže budete siti.

Na primer, zobene pahuljice uz voće i orahe, duže će vas držati sitim, nego ako jedete samo pahuljice.

Ili, jaje sa avokadom i komadom tostiranog kruha. Bilo kakav protein unesen uz ugljikohidrate bogate hranljivim vlaknima imat će isti efekt.

Da bi se izborilo sa glukozom, tijelo počinje proizvoditi inzulin.

Doručkujte kasnije

Kada pojedete obrok koji je bogat rafiniranim ugljikohidratima, gušterača se treba izboriti sa naglim porastom glukoze u krvi, pa počinje proizvoditi inzulin što brže.

Međutim, to često rezultira uklanjanjem previše glukoze iz krvi, pa onda pada nivo šećera i zbog toga posežete sa keksom, kako biste unijeli još šećera.

Jedno od rješenja može biti I to da malo odgodite doručak, odnosno da ne jedete čim ustanete.

Tijelo ujutro proizvodi dosta hormona stresa, kortizola, kako bi nas “izvuklo” iz kreveta i pokrenulo. Ako doručak pojedete dok je nivo kortizola vrlo visok, nivo inzulina će biti još veći.

S obzirom na to da inzulin kontrolira nivo šećera u krvi i vašu glad, moguće je da ćete biti gladni ubrzo poslije doručka. Kasnije tokom dana, nivo kortizola i inzulina se smanjuje. Ukoliko odlaganje doručka za vas nije opcija, onda bi svakako trebalo jesti složene, a ne jednostavne ugljikohidrate, i u kombinaciji sa proteinima i hranljivim vlaknima.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like