Uživajte u čokoladi bez grižnje savjesti

Ovo će obradovati većinu ljudi: uživanje u ne naročito zdravim namirnicama kakve su recimo slane grickalice i slatkiši preko vikenda neće vas udebljati.

Znanstvenici kažu da se organizam može izboriti ako se povremeno prejedemo ili jedemo nezdravu hranu, jer problem nastaje tek kad nam to prijeđe u naviku i postane dio svakodnevice.

Znanstvenici su testirali osmoricu zdravih, vitkih mladića, prosječne starosti 22 godine. Od njih se očekivalo da unose dodatnih 1.000 kalorija dnevno iz visokokalorijskih grickalica ili tijekom pet dana, ili tijekom 28 dana uzastopno.

Na raspolaganju su im bili čipsevi, čokolade i sokovi i napici puni šećera, navodi se u studiji objavljenoj u stručnom časopisu American Journal of Physiology.

Prije početka eksperimenta, znanstvenici su mjerili težinu i postotak masti ispitanika, da bi mogli usporediti efekte ovakve prehrane.

Oni koji su se prejedali tijekom čitava četiri tjedna dobili su u prosjeku 1,6 kilograma, od čega 1,3 u mastima.

Ispitanicima je mjeren i nivo šećera u krvi i inzulina, prije i poslije eksperimenta, i pokazalo se da su oni koji su se prejedali tijekom mjesec dana manje efikasno trošili energiju iz hrane.

Ali, kod onih koji su unosili dodatnih 1.000 kalorija samo pet dana, nije uočena nikakva značajnija promjena težine. Uz to, nivoi šećera u krvi i C-peptida, aminokiseline koja kontrolira stvaranje inzulina nisu se poremetili u odnosu na kontrolne vrijednosti, zabilježene prije početka eksperimenta.

Poslije pet dana unošenja prekomjerne količine kalorija, nisu se javile promjene u nivou šećera i inzulina u krvi, ali već poslije četiri tjedna one se mogu primijetiti, navodi se u studiji.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like