Napici od koji smo još žedniji

Da bi organizam mogao normalno funkcionirati, jako je važno da unosimo dovoljno tekućine. Ali, nije važno samo da cijeli dan pijuckate nešto, važno je, naravno, i što pijete.

Iako je obična voda (očigledno) najbolji izbor, ljudi često piju specijalne sportske napitke ili, recimo, u “fensi varijanti”, kokosovu vodu, da bi bili „sigurni da im je organizam dovoljno hidriran“.

Osim toga, mnogi tijekom dana piju i kavu za kavom, gazirana pića, pa i alkohol, a svi ti napici samo će ubrzati dehidrataciju.

Alkohol je diuretik, što znači da tijelo brže gubi tekućinu, i tjera nas da svaki čas idemo na wc. Prirodna reakcija je onda da pomislite da ne bi trebalo piti vodu usput, jer ćete morati još češće ustajati od stola, ali upravo je to ono što trebate raditi.

Kad pijete alkohol, neka vam pri ruci cijelo vrijeme bude i negazirana voda. Tako ćete spriječiti dehidrataciju, a manje su šanse i da se probudite mamurni.

Pića koja sadrže kofein također mogu izazvati simptome dehidracije. Kava, čaj, energetska pića… sve to sadrži kofein, i svi ovi napici imaju blagi diuretski efekt, pa ćete vjerojatno imati osjećaj da su vam usta suha, a ako pretjerate završit ćete s glavoboljom.

Voćni sokovi, gazirani napici sa dodanim šećerom i slična pića s visokim sadržajem šećera onemogućavaju tijelo da apsorbira vodu koja mu je neophodna.

Sportski napici donekle su od pomoći jer obično sadrže elektrolite i natrij koji nam pomaže da nadoknadimo vodu koja nam nedostaje, ali voćni sokovi nemaju dovoljno natrija da bi se postigao taj efekt.

Ako baš “ne možete preživjeti” bez sokova i gaziranog, pokušajte bar te napitke malo razblažiti dodajući im vodu. Tako ćete unijeti manje šećera, a nećete biti ni žedni pet minuta kasnije.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like