Koje je mlijeko najzdravije?

Iako možda tako djeluje, sojino i bademovo mlijeko nisu nužno zdravija opcija. Evo zašto.

Kravlje mlijeko je bogato nutrijentima. Dobar je izvor proteina koji su važni za izgradnju mišića, ali i kalcija koji je važan za zdravlje i čvrstoću kostiju i zuba. Također, sadrži i druge nutrijente, poput vitamina B12 koji je važan za živčani sustav, vitamina A koji je važan za zdravlje očiju i kalija koji ima ulogu u zdravlju srca i funkcioniranju mišića. Zvuči kao prava multivitaminska namirnica, zar ne?

Ako ne volite ili iz nekog razloga ne možete konzumirati mliječne proizvode, sljedeće najbolje je sojino mlijeko. Proteini koji sadrži slični su onom koje sadrži i kravlje mlijeko, ali nije prirodan izvor kalcija – mada ga mnogi proizvođači dodaju u mlijeko prilikom proizvodnje.

Sljedeće je bademovo mlijeko, koje zapravo nije toliko hranjivo koliko biste pomislili. Zapravo, stručnjaci kažu da je bademovo mlijeko malo hranjivije od filtrirane vode. Naravno, ako ne možete piti kravlje ili sojino mlijeko iz nekog razloga, ovo vam je manje-više jedini izbor, i u tom slučaju gledajte da konzumirate neko sa dodanim kalcijem.

Slično je i sa rižinim i zobenim mlijekom. Prednost zobenog mlijeka je, ipak, u tome što sadrži beta-glukan, vrstu vlakna koja snižava kolesterol, te u tom smislu dobro djeluje na zdravlje.

Međutim, mlijeka na bazi žitarica sadrže više ugljikohidrata nego kravlje mlijeko i imaju viši glikemijski indeks, što znači da imaju veći efekt na nivo šećera u krvi. Opet, ako vam je iz nekog razloga to jedina opcija, tražite one koji imaju dodani kalcij.

Na kraju, da ne zaboravimo kokosovo mlijeko koje vrijedi za vrlo zdravo – ali, nutricionisti nisu impresionirani. Daleko od toga da nije zdravo, ali sadrži i zasićene masti koje nisu dobre za srce, a sadrži malo proteina i ugljikohidrata.

Koliko kalorija sadrži koje mlijeko

Naravno da je mlijeko mnogo više od kalorija, ali čisto informativno, evo koliko koje mlijeko sadrži kalorija u 100 mililitara.

Punomasno kravlje mlijeko – 67 kalorija

Rižino mlijeko – 61 kalorija

Sojino mlijeko – 58 kalorija

Zobeno mlijeko – 46 kalorija

Sojino mlijeko sa smanjenim sadržajem masti – 37 kalorija

Obrano kravlje mlijeko – 34 kalorija

Zaslađeno bademovo mlijeko – 29 kalorija

Kokosovo mlijeko – 23 kalorije

Nezaslađeno bademovo mlijeko – 16 kalorija.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like