4 mita o mesu u koje većina vjeruje

Jedni govore da je bijelo meso zdravije i upozoravaju da je crveno meso opasno, drugi da trebate jesti meso jer u suprotnom nećete unijeti dovoljno proteina… a evo što o svemu tome kažu nutricionisti.

Mit 1: Crveno meso je loše

Crveno obrađeno meso, poput delikatesa, salama, hot-dogova, treba izbjegavati zbog toga što su potencijalno kancerogeni, kažu znanstvenici. Ali, kada je riječ o neobrađenom crvenom mesu, ne postoje studije koje su definitivno dokazale štetnost, ističu.

Iz Američkog instituta za istraživanja karcinoma kažu da je sasvim OK jesti do tri porcije crvenog mesa tjedno.

Ne treba pretjerivati u unosu, ali crveno meso je bogato željezom, vitaminom B12, cinkom i drugim nutrijentima, dodaje nutricionistica Edwina Clark. Ona savjetuje da konzumirate crveno meso sa što manje vidljive masnoće, a porcije da budu otprilike veličine vašeg dlana.

Mit 2: Bijelo meso je zdravije od crvenog

Uvijek se o bijelom mesu govori da je zdravije, ali nedavno je studija pokazala da i crveno i bijelo meso povećavaju nivo kolesterola, a time i rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Zbog toga što se bijelo meso, poput piletine i puretine, često naziva zdravim, ljudi misle da ga mogu jesti u neograničenim količinama, ističe nutricionistica Megan Casper.

Za održavanje normalnog nivoa kolesterola najbolje je umjereno jesti meso, a povećati unos drugih izvora proteina – povrće, mliječni proizvodi, mahunarke.

Mit 3: Svejedno je kako pripremate meso

Meso pripremljeno na roštilju, posebno masnije meso, povećava rizik oboljevanja od raka i ima mnogo manje dobrih efekata na zdravlje nego meso pripremljeno na drugi način.

Razlog za to je, tvrde znanstvenici, što pripremanje na roštilju obično znači pripremu na višoj temperaturi.

Curenje masti prilikom ovakvog pripremanja povećava plamen kojem je meso izloženo. Time se povećava i prisustvo štetnih sastojaka koji oštećuju stanice.

Najbolji način za pripremu bilo koje vrste mesa je pečenje u pećnici ili kuhanje, kažu stručnjaci.

Mit 4: Bez mesa ne možete unijeti dovoljno proteina

Istraživanje iz 2016. godine koje je proveo World Resources institut, pokazalo je da prosječna osoba premašuje dnevnu preporučenu dozu proteina za trećinu.

Preporučeni dnevni unos za žene je 46 grama, a za muškarce 56 grama, a nutricionisti kažu da se ta količina svakako može unijeti i iz drugih izvora proteina, pored mesa.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like