Beauty sleep: zašto je doista važan

Vjerojatno ste primijetili da vam se neprospavana ili loše prospavana noć vidi na licu: podočnjaci, umorna i obješena koža bez sjaja. Nedostatak sna izaziva širenje krvnih žila što uzrokuje tamne krugove ispod očiju. A trljanje očiju neće poboljšati stanje.

Manjak sna, osim toga, može pojačati stres. Kad ste neispavani izgledate ljutito, umorno, tužno i uglavnom starije. Ako duboko u noć još pijete i pušite, to su dodatne loše vijesti za vašu kožu. Alkohol smanjuje kvalitetu sna, što će se vidjeti po podočnjacima, a pušenje izaziva preuranjenu pojavu bora.

Mi spavamo, tijelo radi

Naša koža, kao i cijelo tijelo, obnavlja se tijekom spavanja. Nove stanice kože rastu i zamjenjuju one starije. To je obnavljanje i pomlađivanje istodobno. Tijekom spavanja odvijaju se i svi mogući hormonski i metabolički procesi u organizmu, uključujući i procese u koži, a nedostatak sna može te procese poremetiti. Srećom, koža se brzo obnavlja – ako ste se dobro naspavali nekoliko noći za redom, to će se vidjeti.

Naravno, kvalitetan san potreban nam je zbog dobrobiti za cijeli organizam, ne samo za kožu. Kronični poremećaji sna povezani su s pojavom visokog krvnog tlaka, srčanih bolesti, dijabetesa i depresije. Važni razlozi da usvojimo dobre spavačke navike.

Ni previše ne valja

Koliko sna zaista trebamo? Sedam do osam sati noćnog odmora trebalo bi blagotvorno djelovati, smatraju stručnjaci. No, ako je sedam ili osam sati dobro, je li onda deset ili jedanaest sati još bolje? Ne baš.

Neke studije pokazuju da je previše sna štetno za kožu, baš kao i premalo. Pretjerivanje sa spavanjem, naime, može pojačati propadanje stanice kože.

Ako popodne osjetite umor, slobodno odrijemajte, ali noćni san nemojte produživati do podneva. San se ne može pohraniti, ističu stručnjaci.

Rutina prije počinka

Nemojte samo navući pidžamu i uskočiti u krevet, uvedite svoj večernji ritual ljepote, savjetuje dr. Badreshia-Bansal.

Čišćenje

– Suha ili osjetljiva koža: koristite nježno sredstvo

– Masna koža: koristite sredstvo koje uklanja mrtve stanice kože

Anti-age

Ovisno o dobi i tipu kože, možete koristiti kreme s retinoidom koje će izgladiti neravnine i smanjiti male bore

Hranjenje kože

– Suha ili osjetljiva koža: Koristite nježne, ali bogate kreme

– Masna koža: Koristite lagane, nemasne preparate

4 koraka za uspješniji beauty sleep
  • Spavajte na leđima – spavate li na trbuhu, lice je utisnuto na jastuk i budite se s naborima i linijama na koži.
  • Stavite mekanu jastučnicu od organskog pamuka, bit će vam ugodnija za kožu.
  • Koristite bijelu posteljinu – bojila mogu iritirati osjetljivu kožu.
  • Na spavanje gledajte kao na izvor goriva, energije i zdravlja, a ne kao na nešto što morate obaviti.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like