Zaboravljena superhrana

Gljive su kvalificirane za jednu od najpotcjenjenijih namirnica. Iako postoji puno vrsta, koje se pripremaju na najrazličitije načine, kada bi vas netko pitao da navedete pet zdravih namirnica, gljive vam vjerojatno ne bi pale na pamet. A trebale bi. Evo zašto je dobro jesti gljive.

Nemaju mnogo kalorija

Postoji dosta vrsta jestivih gljiva, a prosječna kalorijska vrijednost na 100 grama je tridesetak kalorija. Šampinjoni imaju, recimo, 26 kalorija, vrganj 25… Suhe gljive imaju nešto više – 313 kalorija na sto grama.

Osim toga, imaju do 0,5 posto masti, dosta vlakana, dva posto bjelančevina, i oko 4 posto ugljikohidrata. Ostatak, 91 posto odlazi na vodu.

Studija iz 2017. pokazala je da glad mogu utažiti skoro kao i meso, pa ako želite održati zdravu kilažu ili smršaviti, gljive su odličan izbor, piše Medical Daily.

Ublažavaju upalne procese

Zahvaljujući visokom sadržaju antioskidansa kao što su ergotionein i selen, ublažavaju upalne procese u organizmu. Zato su važne u prehrani osoba koje pate od autoimunih bolesti koje prate upalne procese, kakve su recimo multipla skleroza, reumatoidi artritis ili lupus.

Dobre su za kosti

Jedna porcija kuhanih gljiva zadovoljava trećinu dnevnih potreba za bakrom, esencijalnim mineralom koji nam je neophodan za zdrave kosti. Osim toga, odličan su biljni izvor vitamina D koji je važan jer omogućava tijelu iskoristiti kalcij iz namirnica.

Riznica vitamina i minerala

Gljive su posebno važne za osobe koje ne jedu puno mesa, ili ga ne jedu uopće. Dobar su izvor željeza, selena, bakra, fosfora i kalija. Osim toga, imaju i visok sadržaj vitamina B grupe.

I na kraju – usporavaju starenje, zahvaljujući svim tim antioksidansima, vitaminima i mineralima.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like