Ove namirnice ubrzavaju metabolizam

Svi znamo nekoga tko može jesti što god hoće i koliko hoće, a da se zbog toga ne udeblja. Bez obzira na to da li je riječ o dobroj genetici ili nečemu drugom, neki ljudi jednostavno imaju brži metabolizam.

Dobra vijest je da niste cijelog života osuđeni na spor metabolizam – možete ga ubrzati, a u tome vam mogu pomoći i određene namirnice. Fitnes trener i nutricionista Sam Wood otkriva koje namirnice izbjegavati, a koje jesti da biste ubrzali metabolizam.

NAMIRNICE LOŠE ZA METABOLIZAM
  • Šećer. Kada unesemo šećer, nivo šećera u krvi se povećava, a samim tim i kortizol i inzulin, kako bi uspostavili balans hormona u tijelu. To može ometati normalan rad hormona, što nikako nije dobro za metabolizam.
  • Rafinirani ugljikohidrati. Riječ je uglavnom o ugljikohidratima koji se nalaze u gotovim proizvodima i obrađenim namirnicama, poput kruha ili tjestenine. Baš kao i šećer, i rafinirani ugljikohidrati se brzo rastvaraju, zbog čega raste nivo inzulina.
  • Obrađene namirnice. Osim što su bogate kalorijama, obrađene namirnice sadrže jako malo nutrijenata, a nerijetko u sebi kriju i dodani šećer, kao i sol i zasićene masti. U svakom slučaju, i nije neko veliko iznenađenje da su obrađene namirnice loše za metabolizam.
  • Previše mesa. Meso je sjajan izvor proteina i pomaže da duže budemo siti. Ali, previše mesa nije dobro za metabolizam. Kada unosimo mnogo mesa, usporava se probava, zbog čega se savjetuje da se unos crvenog mesa ogranični na jedan do dva puta tjedno, a piletina do pet puta tjedno.
NAMIRNICE KOJE UBRZAVAJU METABOLIZAM
  • Svježe namirnice. Svježe namirnice, tj. onakve kakve su u svom prirodnom stanju ubrzavaju metabolizam tjerajući ga da razgrađuje vlakna, masne kiseline, amino kiseline i druge važne nutrijente. Wood preporučuje da konzumirate cijelovite žitarice, punomasne mlječne proizvode, voće, povrće, orašaste plodove, grah i mahunarke, a da izbjegavate obrađene i gotove namirnice kad god možete.
  • Vlakna. Hranjiva vlakna ubrzavaju metabolizam jer mu je teško da ih razgradi. To je dobar proces koji tjera tijelo da sporije vari i tom prilikom sagorijeva više kalorija. Jedite dosta cjelovitih žitarica, povrća poput brokule, voća poput jabuka i malina.
  • Zdrave masti. Baš kao i hranjiva vlakna, i zdrave masti se sporije razgrađuju, a uz to vas još i duže drže sitim. Ako želite da vam metabolizam bude efikasniji i brži, uključite u prehranu namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama (maslinovo ulje, orašasti plodovi, sjeme, avokado, kokosovo ulje) i zasićenim mastima (poput punomasnog sira).
  • Voda. Ok, ovo nije hrana, ali je vrlo važna komponenta za ubrzavanje metabolizma. Neka vam cilj bude da dnevno unesete između dvije i tri litre vode, a ujutro čim ustanete najprije popijte jednu veliku čašu vode – to će pokrenuti vaš metabolizam.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like