Najzdraviji način za pripremu špinata

Najzdraviji mogući način za konzumiranje špinata je da ga stavite u smoothie napitak. Naime, kuhanje ovog povrća razbija antioksidanse, dok s druge strane, miješanje svježeg špinata sa jogurtom ili mlijekom pomaže oslobađanju moćnog nutrijenta luteina.

Kuhanjem ili prženjem špinata se lutein uništava, pokazala je studija.

Ovaj nutrijent inače snižava rizik od srčanih udara i spriječava oštećenja očiju, pokazala su neka prethodna istraživanja.

Znanstvenici sa sveučilišta u Švedskoj testirali su različite načine pripreme špinata, kako bi vidjeli kako se mijenja njegov nutritivni sastav u odnosu na to kako je pripremljen.

Redovito su mjerili i nivo luteina i utvrdili da je najbolje ovo povrće jesti sviježe, uz mliječne proizvode.

“Najbolje je da uopće ne zagrijavate špinat, a još je bolje da ga stavite u smoothie napitak i dodate mliječne proizvode, poput vrhnja, mlijeka ili jogurta”, kaže autorica studije.

“Kada se špinat isjecka na male komade, oslobađa se više luteina, a masti iz mliječnih proizvoda pomažu da se lutein otopi u tekućini”, objašnjava ona.

S druge strane, dugo kuhanje špinata je najlošiji način za pripremu ovog zelenog povrća. Kuhanjem na nižoj temperaturi špinat zadržava nešto više vitamina, a podgrijavanje špinata u mikrovalnoj pećnici je također potencijalno zdravija opcija, kažu stručnjaci.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like