Možda ipak ne bi trebalo izbjegavati kruh?

Prehrana i namirnice bez glutena poslednjih nekoliko godina stekle su veliku popularnost. Gluten je postao glavni krivac za bilo kakve probleme sa probavom, ali i krivac za, recimo, osipe na koži.

Ipak, gluten nije krivac baš za sve probleme sa crijevima i probavom. Barem djelomično je kriv i fruktan. Reč je o fermentabilnom ugljikohidratu, koji se nalazi u mnogim vrstama voća, povrća i žitaricama, između ostalog, u pšenici, raži i ječmu.

Još neke od namirnica koje sadrže fruktan su bijeli i crni luk, artičoke, cikla, kupus i grejp.

Nedavno je provedena studija gdje je 59 ljudi koji ne jedu namirnice sa glutenom podijeljeno u tri grupe: oni koji će konzumirati gluten, oni koji će unositi fruktan i placebo. Rezultati su formirani na osnovu utjecaja ovih namirnica na crijeva i probavu, a ispostavilo se da je fruktan izazvao puno više problema nego gluten i placebo dijete.

Sudionici studije su prijavili trbušne bolove i nadutost samo kad su konzumirali fruktan.

Da li je to uopće važno? Pa jest, ukoliko bespotrebno izbjegavate gluten, jer namirnice koje ne sadrže gluten ne sadrže ni dosta hranljivih vlakana, probiotika, drugih vitamina i minerala…

Stručnjaci savjetuju da se gluten ne izbjegava, osim ukoliko za to ne postoje medicinski razlozi poput celijakije.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like